Olympus SP-590UZ zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus SP-590UZ zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Irene222 21-10-2010
Geschreven voor: Olympus SP-590UZ zwart

Deze camera is echt super. Veel mogelijkheden, voelt stevig aan, ligt goed in de hand en de foto's zijn goed scherp. Ik ben iemand die niet uitgebreid een handleiding gaat zitten lezen maar meer leren door te doen. Dit gaat prima. De flitser gebruik ik weinig. Heeft een lange laadtijd nodig maar de fotos worden dan wel wat erg verlicht. Wellicht is dit te verhelpen met een ander stand o.i.d. maar dit heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Als iemand meer info wil, ik hou me aanbevolen..

tonb 31-08-2010
Geschreven voor: Olympus SP-590UZ zwart

Ik heb na veel zoeken en bellen deze camera een paar weken in mijn bezit. Ik ben tevreden over de mogelijkheden van deze camera, zoals de rode ogen wegwerken, de beauty modus en het maken van panoramafoto's. Werkelijk prachtig! En daar heb je de geheugenkaart van Olympus niet voor nodig, uiteraard heb je wel de adapter nodig waarin het Micro SD kaartje past. Maar ik ook een paar vragen over deze camera.
In de camera heb ik een 8GB Memorex MicroSDHC-c4 geheugenkaart zitten. Ik vind het wegschrijven van een foto nogal lang (ca 2 sec.) duren.
Had ik een andere kaart moeten kopen? Wie geeft mij antwoord? Dan nog een vraag over de auto-focus. De camera heeft bij kunstlicht, voornamelijk lamplicht, veel moeite met scherpstellen en als foto dan is gemaakt is die vaak onscherp. Doe ik iets fout, moet ik de autofocus anders instellen, wat in de autostand zo wie zo niet moglijk is. Volgens de klantenservice van Olympus ligt het niet aan de camera (?).Wie geeft mij antwoord?
Alvast bedankt!

Johan_oktober1951 15-07-2010
Geschreven voor: Olympus SP-590UZ zwart

Ik heb deze camere sinds december 09 in mijn bezit, en ben er erg tevreden over.

De kwaliteit van de optische zoom is goed. Het gebruik van de zoom is het beste bij veel licht. Op het moment dat het dicht bewolkt is of aan het eind van de avondschemer verliezen de foto's enige scherpte en ontstaat er een lichte korreling. Maar ach, volledige inzomen is zo ver dat je dat toch niet met iedere foto gebruikt.
De digitale zoom (als 26x optisch niet genoeg is) is een klap beter dan de concurerende camera's. Op volle zoom sterkte maak ik nog steeds opvallend scherpe foto's. Uiteraard, hoe beter het licht, hoe beter de foto.

Nachtfoto's zijn ook erg goed (statief en etc).

De diverse flitsprogrammas zijn voor mij de verassing. Echt geweldig.

Verder is de kwaliteit en vormgeving van deze camera zo goed als je mag verwachten.

Trouwens is er ook een goede BKT functie aanwezig (3 of 5 opnames).

Aan een ieder. Een fantastische aanrader!

foxcat95 23-06-2010

Deze Camera is niet normaal goed! :D

er zijn maar 2 nadelen:
1. als je op het digitale scherm kijkt zie je ruis maar als je de foto hebt gemaakt is hij SUPER dus is het niet heel erg...

2. Hij maakt zoemende geluiden als je beeldstabilisatie gebruikt tijdens 26x zoom is eigenlijk niet heel erg...

maar er zijn duizende voordelen kijk maar naar andere reviews!

maar de zoom en de helderheid verbaasde mij het meest!

ik nam namelijk een foto van een deobus die 5 meter verweg stond en op die deobussen staan altijd super kleine letters ik maak er een foto van op 26x zoom nog een beetje digitale zoom en ik kon het makelijk lezen niet onhelder of pixelachtig! Nee, Gewoon kraakhelder terwijl ik die letters nog niet eens kan lezen wanneer ik de deobus voor me ogen zet...

Ik maakte laats ook een foto van mijn vinger en ik kon gewoon makelijk mijn vingerafdruk bekijken en een heel piepklein sneetje dat mij nog nooit was opgevallen..

dit probeer ik eigenlijk te zeggen: HIJ IS KEI EN KEIGOED MAN!

super dikke aanrader!!

dirk48 19-06-2010
Geschreven voor: Olympus SP-590UZ zwart

Na 5 jaar gefotografeerd te hebben met de olympus sp 76ouz. Nu in het bezit van de sp 590 uz. Ik heb internet afgezocht en heb verschillende revieuws van camera's gelezen. De Olympus kwam er voor mij beste uit. Geen spiegelrefex met zijn hoge aanschafprijs en extra lenzen. Deze Olympus voldoet geheel aan mijn verwachtingen. Lekker kompakt veel zoom en veel mogelijkheden die je zelf in kunt stellen. Dit alles voor een zeer schappelijke prijs. Ik ben er zeer blij. Als iemand nog tips heeft of een interesante cursus weet. Ik houd me aanbevolen.

robert1111 05-02-2010
Geschreven voor: Olympus SP-590UZ zwart

Deze superzoom camera gisteren binnengekregen.
Na de 730UZ ruim 6 jaar gebruikt te hebben werd het tijd voor wat nieuws. Deze had ik al een tijd op het oog.

De doos uitgepakt, er komt een verrassend licht toestel uit.
Hij doet wel wat plasticachtig aan, maar de knoppen functioneren perfect, de handgreep is een verademing.
Zonder de handleiding te lezen eerst maar eens wat knippen, instellingen waren me niet vreemd vanwege de 730UZ.

Wow, verbazend, die superzoom vanuit het handje. Dat heeft Olympus echt goed begrepen.
Ook de super-macro stand is echt een verademing. Hier ga ik heel veel plezier van beleven.

Uiteraard is mijn eerste review van dit toestel niet geheel onbevooroordeeld, aangezien ik ook erg gecharmeerd was van de 730UZ, dus over een tijdje zal ik hier nog wel een review neerpennen met uiteraard ook de nadelen, die dit toestel ongetwijfeld zal hebben (ik heb elders ook reviews gelezen natuurlijk).

Vooralsnog veel waar voor weinig geld.

Gerrit54321 12-01-2010
Geschreven voor: Olympus SP-590UZ zwart

Ik heb sinds een aantal maanden deze camera. De kwaliteit van de foto's is erg goed. Makkelijk te bedienen, zowel op de automatische stand, maar ook voor handmatige instelling. Ik heb nagedacht over een spiegelreflex, maar ben zeer tevreden met de keus die ik nu heb gemaakt, omdat deze camera veel functies van de spiegelreflex camera heeft. Verder heb ik voor deze camera gekozen i.v.m. de enorme optische zoom. Maar weinig camera's beschikken over z'n goed zoomvermogen. De camera is in mijn ogen een echte aanrader.

hans kool 18-11-2009
Geschreven voor: Olympus SP-590UZ zwart

Ik heb nu sinds een tijdje ook deze camera naast mijn spiegelreflex voor regelmatig gebruik en ik ben wederom tevreden. Een camera die het op de automaat goed doet, maar waarbij je ook veel handmatig kunt instellen. Neem mijn DSLR dus minder vaak mee. Kortom een aanrader. Ik gebruik voor deze nu ook µ-SD kaarten die ik ook in mijn telefoon kan gebruiken, dus super handig

Germie 09-11-2009
Geschreven voor: Olympus SP-590UZ zwart

Camera net een week in het bezit.
Voorganger was de finipix S5500.

Ik heb bij bewolkt weer diverse goede foto's gemaakt. De max. zoom werkt dan ook prima. De foto's worden dan ook nog scherp. Je moet wel enigzins een stabiele hand hebben, maar het is ook even wennen. Ik ben hier erg tevreden over. Bloemen worden erg mooi bij deze max. zoom. Kleur blijft goed.
Foto's met lange sluitertijd bij nacht worden met statief ook erg mooi, ook bij maximale zoom.

De 10 fps heb ik nog niet in de praktijk geprobeerd. Ik fotografeer wel eens paarden, maar ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om dit te proberen. Gewoon wat proeffoto's in straat waren niet verkeerd, maar bewegende voorwerpen stonden er dus niet op.

De resultaten bij kunstlicht vind ik maar zozo. De automatische stand is dan te traag. Ik vind het resultaat dan ook niet bijzonder, snel bewogen beeld. Door zelf de sluitertijd en diafragma in te stellen krijg je betere foto's. Hoe dit met bewegende objecten uit gaat pakken moet ik nog proberen. Ik ben er al wel achter dat het ook proberen is, want de eerste foto's waren ronduit slecht, en nu worden ze al beter.

De MF vind ik niet heel handig, dan is een echte spiegelreflex beter. Maar met de MF kun je soms wel betere foto's maken bij weinig licht dan met de AF stand. Ook wordt de reactiesnelheid van de camera hierdoor een stuk sneller.

Al met al dus veel mogelijkheden, je moet er echt even mee leren omgaan. Maar dan kun je er ook wat mee. De moeilijkste omstandigheden (bewegende voorwerpen en weinig licht) moet ik nog gaan uitproberen.

wood 05-11-2009
Geschreven voor: Olympus SP-590UZ zwart

Camera besteld via Foka. Snelle levering en keurig te woord gestaan op vragen. Netjes. Dan de camera; vodoet vooralsnog aan alle verwachtingen die gerezen zijn naar aanleiding van de revieuws. Eenvoudig te bedienen alhoewel, net als andere camera's, de handleiding enige studie nodig heeft. Maar dit alleen omdat de camera zoveel te bieden heeft en het de moeite waard is alles eens te onderzoeken. ook ik ben tot mijn koop gekomen middels Kieskeurig. Mijn vorige camera was een Sony DHC en hierover was ik zeer te spreken. Maar na 5 jaar intensief gebruik tot wat haperingen af en toe. Ik hoop dat de Olympus zijn verwachtingen waarmaakt

Jan61 04-10-2009
Geschreven voor: Olympus SP-590UZ zwart

Wij hebben de reviews van verschillende camera's doorgenomen en deze camera stond bovenaan het lijstje.
Gezien de gigantische optische zoom en de andere mogelijkheden was de prijs erg aantrekkelijk.
Helemaal toen we hem in de hand hadden en eens goed bekeken en geprobeerd hadden. Wat een camera met zoveel mogelijkheden voor zo weinig geld vergeleken met andere merken.
Hij maakt prachtige foto's en bij ons lukt het zelfs met een SD-kaartje om op 'beauty' foto's te maken, dit in tegenstelling tot wat anderen beweren dat dit niet zou lukken. De camera ligt verder goed in de hand en na even het boekje doornemen of zo proberen kom je er achter dat het met het gebruiksgemak ook goed gesteld is.
Echt een camera om aan te bevelen.

Ozzyblack 12-08-2009
Geschreven voor: Olympus SP-590UZ zwart

Heb deze camera enkele weken, ik ben in het bezit van een aantal camera's zoals digitale spiegel reflex zoals de powershot Pro 1. Maar deze camera heeft me super verbaasd, een giga goede zoom funtie, heldere scherpe foto's zonder ruis. Erg natuurlijk kleuren en met heel erg veel opties. Super beeld stabalisatie. ga zo door. Ik maak met deze mooiere foto's dan met apparatuur die 3 keer zo duur is. Echt een grandioos apparaat. EEN AANRADER.

Menno5 08-08-2009
Geschreven voor: Olympus SP-590UZ zwart

Ik sluit me in 1ste instantie aan bij de al genoemde positieve punten van deze camera. Bijna alle punten dan: onder bepaalde omstandigheden (buiten met bewolking bijvoorbeeld) zijn de foto's wat mat, missen een goede kleur/contrast verhouding. Gelukkig is dit wel aan te passen in het menu door het 1 en ander te versterken tijdens het fotograferen. Maar over het algemeen zijn de foto's zeker wel scherp maar niet erg levendig wat betreft kleur, zelfs niet met kleurinstelling Vivid. Maar die mening kan ook komen omdat mijn vorig toestel (helaas overleden) een Fujifilm S5500 was en die staan bekend om hun kleurlevendigheid. Misschien moet ik gewoon nog even wennen ;-)
Nog wel zeggen dat de zoom in combinatie met de beeldstabilisatie verrassend goed is.

Valentijn74 28-07-2009
Geschreven voor: Olympus SP-590UZ zwart

De Olympus SP-590UZ is sinds maart 2009 op de markt, en met zoveel megapixels en ook de geweldige optische zoom heeft deze het met glans gewonnen. Ik zou zeggen diegene die twijfelen over de Nikon coolpix P90, niet doen, want daar heb je bijna een volledige cursus voor nodig om het menu en het gebruik ervan onder de knie te krijgen. Ook de kwaliteit van de foto's zijn niet scherp en geven veel ruis.

Wij hebben de SP-590 pas een maand in bezit. De eerste indrukken zijn uitstekend. Het toestel ligt heel goed in de hand. Wat het meest opvalt - en zelfs een beetje verbaast - is het feit dat de beeldstabilisatie in combinatie met de enorme 26x zoom echt werkt. Zelfs bij maximale zoom kun je van uit de losse hand scherpe foto's maken....en zie je details die je met het blote oog niet kunt waarnemen.

De Olympus SP-590UZ geeft zeker de doorslag als het ook nog eens gaat om de bediening van het toestel, het gemak waarmee je alles in stelt en bediend is gewoon ronduit geweldig! Zodra je de ontspan knop aanraakt zie je ook de beeldstabilisator al werken, en het resultaat is verbluffend zulke mooie superscherpe foto's!

Mensen die een creatieve bezig willen zijn en dus van fotograferen houden is dit een ideale camera, de beautystand op deze camera maakt het effect dat je geportretteerde foto's er (ongeveer) zo goed zien als uit de fotomodellen boekjes;-)

En voor diegene die het graag van naderbij willen bekijken kan gebruik maken van de super macrostand waarmee kleine beestjes groot worden, en je elke lijn / detail zal zien.

Kleurweergave: of je nu een foto maakt met kunstlicht - donker - of een zonnige dag, deze camera geeft u schitterende foto's....mooie kleuren en super strakke foto's. Zo kunt u met deze camera eindeloos experimenteren....

De opstarttijd is zeer snel, dus wanneer je op vakantie snel een foto onderweg wilt maken dan zal de Olympus Sp-590UZ je er zeker niet in teleurstellen.

Wij kan niet anders zeggen dan wij deze camera iedereen van harte aan zal bevelen

Gerrit1974 23-07-2009
Geschreven voor: Olympus SP-590UZ zwart

Camera nu 2 weken in gebruik, alles perfect, met name de P stand veel gebruikt.
Bij voldoende licht allemaal perfecte foto's
Bij avond of slechte verlichting gaat de camera snel naar een hoge iso
Super macro valt een beetje tegen, als ook de beeld stabilisator, zeker bij een groter zoombereik valt het tegen om scherpe foto's te krijgen

flo97 17-07-2009
Geschreven voor: Olympus SP-590UZ zwart

Na mijn (2 jaar volle tevredenheid) ervaring met de Olympus SP 550 ben ik voor nog meer zoom gegaan.
Ik twijfelde geen moment om over te stappen van de SP 550 naar de SP 590.
De Olympus SP 590 is voor mij en veel mensen een ideaal fototoestel.
Ik heb de camera nu ± 6 weken in mijn bezit en ze heeft mijn verwachtingen meer dan waar gemaakt. Het verschil tussen deze camera en dezelfde opties in spiegelreflex is ± € 1000
(en compacter c.q. lichter) dus de keuze was gemakkelijk gemaakt. De Olympus SP 590 is Volgens mij de ideale/beste digitale camera voor hen die de overstap naar spiegelreflex camera's niet willen maken in verband met omvang en gewicht (de SP 590 weegt inclusief batterijen ± 550 gr).
Je hebt alles in een : een haarscherpe groothoeklens (vanaf 1 cm) een portret lens en een schitterende verbluffend goed werkende 26x telelens, en hij werkt op oplaadbare en normale AA -batterijen (waarvan ik al een extra set met lader heb). De meer dan 12 megapixels zijn ruim voldoende voor schitterende foto's. De doorslag gaf bij mij net als bij mijn vorige Olympus SP 550 het gemak waarmee alles te bedienen en in te stellen is, die je in staat stelt je foto's van de meest leuke en ideale standpunten te maken met die 26x zoom, zodra je de ontspanknop indrukt zie je dat de beeldstabilisatoren gaan werken, en foto's uit de losse hand 26x ingezoomd zijn superscherp!Natuurlijk kan je met deze camera ook filmpjes maken waarbij je dan wel moet kiezen of in/uitzoomen of geluid bij het filmen(gelijktijdig gaat niet). Tja wat kan ik nog meer zeggen? Eigenlijk zegt de camera het zelf! Ik kan hem in ieder geval van harte aanbevelen!

Laguaijro 12-07-2009
Geschreven voor: Olympus SP-590UZ zwart

Ik heb deze camera anderhalve week geleden aangeschaft na het vergelijken met de nikon coolpix p90 en de panasonic Lumix DMC FZ28 en de pentax X70
De Panasonic heeft moeite met in het donker fotograveren van ervaringen uit mijn kennisenkring en de nikon coolpix p90 heb ik geprobeerd in de winkel en had op de auto stand al duidelijke ruis op het lcd scherm en is qua kwaliteit van de foto's ook niet geweldig beoordeeld door experts dus die had ik toch al va mijn lijstje geschrapt en het kantelbare lcd scherm van de nikon coolpix p90 lijkt handig maar hij kan alleen verticaal bewogen worden en de pentax is op sommige punten ook niet heel erg goed beoordeelt door experts.
En toen kam de olympus als beste naarvoren.
De beoordeling van een camera is bij ieder mens verschillend, omdat iedereen er op zjn eigen manier mee fotograveert, maar deze olympus heeft mijn verwachtingen meer dan waar gemaakt.
Er zit een hele mooie beauty stand op en de 3 standen belichtingsfunctie is erg mooi zodat je 2 foto's door elkaar als 1 foto ziet, wat een erg mooi effect geeft.
De 26 keer zoom had ik gedacht bij lange na niet nodig te hebben maar deze blijkt heel erg goed van pas te komen.
De camera maakt zeer scherpe foto's en ook met maximale zoom, waarbij de image stabilizer zijn werk heel goed doet.
Mooie kleuren en superstrakke foto's en heel erg veel mogelijkheden waar je eindeloos lang mee kan experimenteren.
Ook in het donker mooie en scherpe foto's
Hij ligt zeer prettig in de hand met de belangrijke functies dicht bij de hand.
De opstarttijd is binnen 1 sec wat ik zeer prettig vind omdat het nogal eens voorkomt dat je in onhandige situaties snel toch even een foto wilt maken.
Het verbaast mij dan ook ten zeerste dat iemand het voor elkaar heeft gekregen hier bij de reviews om geen goede foto's te kunnen maken met deze camera en dan doe je naar mijn ervaring toch écht iets niet goed.

maart2009 29-06-2009
Geschreven voor: Olympus SP-590UZ zwart

Ik heb de Olympus SP590 UZ vind ik een heel goed en veelzijdig toestel de 26x zoom is heel goed beeld ook goed scherp al met al zeer tevreden

sho 20-06-2009
Geschreven voor: Olympus SP-590UZ zwart

Ik heb deze camera nu 3 weken in bezit en ben er superblij mee! Ik heb lang getwijfeld tussen deze camera en een spiegelreflex. Ik heb geen moment nog spijt gehad dat ik deze heb genomen. Ik heb er vandaag een cursus mee gedaan en voor mij werd er heel veel duidelijk en kan ik er nog mooiere foto's mee maken als dat hij al deed. Als je meer ervaring hebt is het makkelijker om dingen zoals diafragma en sluitertijden aan te passen zodat de foto's beter worden dan in de automatische stand.
Kortom: super zoom bereik, hele mooie foto's en gemakkelijk te bedienen!

Sannie 16-06-2009
Geschreven voor: Olympus SP-590UZ zwart

Ik ben niet zo heel erg tevreden over deze camera.
De kwaliteit van de foto's is niet echt geweldig.
Zeker met gebruik van zoom heel veel ruis op de foto's
Ik heb spijt van de aankoop.
Foto's van dichtbij en macro foto's zijn wel aardig.
Na het maken van een foto met de flitser (vaak nodig anders veel ruis) duurt het heel erg lang voordat er weer een nieuwe foto gemaakt kan worden.
Wat mij betreft is deze camera zeker geen aanrader.

Lotte 25 02-06-2009
Geschreven voor: Olympus SP-590UZ zwart

Het toestel nu 3 week in gebruik enkele honderden foto's gemaakt en tot nu toe niets dan lof. Bijna elke licht omstandigheid kan hij aan en ik fotografeer nogal veelhonden ( behendigheid ) zelfs bij maximale zoom scherpe en mooie foto's. De bediening zit goed in elkaar, knoppen dicht bij elkaar en en goed bereikbaar zelfs met mijn vrij dikkevingers. niets dan lof.

Jan_vr 09-05-2009
Geschreven voor: Olympus SP-590UZ zwart

Ik heb dit toestel nu enkele weken in het bezit. Het is een erg veelzijdig toestel en heb, ook onder slechte omstandigheden mooie foto's kunnen maken. Ik heb nog lang niet alles uitgetest maar wil dit wel maximaal gaan benutten. Het was voor mij verrassend dat ik met 26x zoom een onderwerp uit de hand bijna niet in beeld kon houden maar dat de foto haarscherp is geworden dankzij de dubbele stabilisatie. Ik ben erg blij met deze aankoop.

Nicky63 24-04-2009
Geschreven voor: Olympus SP-590UZ zwart

De Olympus SP-590UZ is een erg goed digitale fototoestel, het start erg snel op. Het inzoomen gaat erg snel maar in de autostand is het net iets te grof ingesteld. Hierdoor schiet je wel iets te snel door maar je kan in de instellingen het inzoomen verfijnen. De lens heeft geweldige mogelijkheden maar bij maximale inzoom heb je wel iets meer licht nodig. Anders is het een hele klus om een scherper foto te maken. Het batterijen verbruik is wel goed na bijna 100 foto's te hebben gemaakt waren mijn batterijen leeg. En ik heb veel gebruik gemaakt van de lens en flitser. Voor de prijs is het prima toestel met veel mogelijkheden.